نوشته شده توسط : dryousefi

هزینه درمان پی آر پی زانو به میزان آسیب دیدگی بیمار، تعداد ویزیت ها و تعداد تزریق ها بستگی دارد. بیمار هر وقت که برای ویزیت به پزشک معالج رجوع می کند باید هزینه ویزیت را پرداخت کند. تجهیزات استفاده شده برای درمان نیز یکی از عوامل تعیین قیمت به حساب می آید. بنابراین نمی توان به طور دقیق هزینه درمان پی آر پی زانو را مشخص کرد.

هزینه درمان پی آر پی زانو چقدر است؟

هزینه درمان PRP برای درد زانو به دلیل تفاوت در تجهیزات بهداشتی، فناوری های پیشرفته پزشکی و تخصص ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می تواند در سراسر جهان به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برای اینکه بیماران به بهبودی مورد نظر برسند ممکن است تعداد جلسات بیشتری را برای درمان به پزشک مراجعه کنند که این امر در افزایش هزینه کلی اثر گذار خواهد بود.

قیمت های درمان پی آر پی در کشور های توسعه یافته مانند آمریکا بسیار بالا است ولی هزینه درمان پی آر پی در کشورهای در حال توسعه مانند ایران بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از کشورهای توسعه یافته است. به همین دلیل درمان پی آر پی زانو در کشورهای در حال توسعه بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای دیگر است.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به دلیل اینکه روشی کاملا جدید است به همین دلیل احتمال دارد خیلی از شرکت های بیمه هزینه درمان به روش پی آر پی را پوشش ندهند. بنابراین کل هزینه ها باید از طرف خود بیمار پرداخت شود که همین امر باعث می شود بیمار تحقیقات بیشتری را در مورد این روش درمانی انجام دهد.

 

هزینه درمان پی آر پی 

عوامل موثر در هزینه درمان پی آر پی

هزینه درمان برای دو بیمار در یک کلینیک ممکن است با یکدیگر برابر نباشد چرا که شرایط مختلف بیماران با یکدیگر باعث ایجاد تفاوت می شود. عواملی که این تفاوت ها را ایجاد می کنند عبارتست از:

محل سکونت بیمار:

مکانی که مرکز پی آر پی مورد نظر بیمار در آن قرار دارد می تواند بر قیمت پی آر پی زانو تاثیر بگذارد چرا که هزینه های زندگی در مناطق مختلف یکسان نیست. وقتی مرکز درمانی در نقاط بالای شهر قرار داشته باشد هزینه های جاری آن مرکز نیز بالا می رود و همین امر باعث می شود تا در قیمت پی آر پی زانو تاثیر بگذارد. همان طور که می دانید هزینه زندگی در این مناطق شهر بالاست. 

میزان و تعداد تزریق:

هزینه درمان پی آر پی زانو به تعداد تزریق برای درمان آسیب دیدگی های زانو بستگی دارد. در کل برای درمان به 2 یا 3 تزریق بیشتر نیاز نخواهد شد اما تشخیص این موضع بسته به نظر پزشک است. پزشک تشخیص می دهد که چه تعداد تزریق کافی و موثر است. پس هر چه تعداد تزریق بیشتر باشد هزینه درمان پی آر پی نیز بیشتر خواهد شد.

کیفیت لوازم و خدمات:

زمانی که بیمار به یک مرکز درمانی خوب و با کیفیت مراجعه می کند باید این را بداند که هزینه های درمانی نیز بالا می رود. اگر پزشک معالج شما در طول درمان از فناوری های نوین نیز استفاده کند هزینه های درمان شما افزایش پیدا می کند. اما باید این را بدانید که استفاده از خدمات و تجهیزات مناسب و پیشرفته بهبود سریع تر، ایمنی بالاتر، عوارض کمتر و درمان بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

دکتر ناصح یوسفی

اضافه کردن مواد معدنی:

بعضی بیماران ممکن است مقدار پلاکت خون کافی را در خون خود نداشته باشند. در این صورت پزشک از مواد تقویتی برای افزایش کیفیت پلاسمای خون استفاده می کند. بنابراین به دلیل افزودن این مواد تقویتی هزینه درمان پی آر پی نیز افزایش می یابد.

میزان تخصص پزشک معالج:

میزان تخصص پزشکی که انتخاب می کنید نیز در هزینه شما موثر است. پزشکی که در حوزه فعالیت خود خبره و حرفه ای باشد و میزان رضایتمندی بیماران از او بالا باشد نشانگر نتیجه درمان بهتر و عوارض کمتر است. بنابراین مراجعه به همچنین پزشکی طبیعتا هزینه بالاتری را در بر می گیرد.

ماندگاری پی آر پی زانو

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

 

مدت ماندگاری پی آر پی 

زمانی که پی آر پی به مفصل زانو تزریق می شود روند بهبودی آغاز می شود. پی آر پی به ترمیم بافت های آسیب دیده، تولید سلول ها جدید و جلوگیری از پیشرفت روند تخریب کمک می کند. همچنین تزریق PRP در کاهش درد و التهاب، افزایش کیفیت زندگی و قدرت حرکت موثر خواهد بود. مدت زمان ماندگاری مواردی که ذکر شد بین 6 تا 9 ماه در بدن است.

قیمت پی آر پی 

 

چه کسانی برای تزریق پی آر پی مناسب هستند؟

تزریق PRP زانو برای افرادی که تازه دچار درد زانو و آرتروز شده اند و میزان سلامتی خوبی دارند می تواند مناسب باشد. اشخاصی که مناسب تزریق PRP زانو هستند عبارتند از:

  • شخصی که روزمرگی زندگی را به دلیل درد زانو از دست داده
  • با انجام فیزیوتراپی به نتیجه نرسیده باشد

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

در این مقاله به عواملی که در قیمت پی آر پی زانو تاثیر می گذارند پرداختیم. عوامل موثر در هزینه درمان پی آر پی زانو را بررسی کردیم. مراکز پی آر پی تهران که مجوز رسمی دارند دارای یک قیمت واحد نیستند. چرا که موقعیت مکانی مراکز پی آر پی تهران مشخصا در یک منطقه نیست. به طور مثال هزینه درمان پی آر پی در یک مرکز پی آر پی غرب تهران با یک مرکز پی آر پی در شمال تهران برابر نیست.

اگر چه تمامی مراکز درمانی پی آر پی ایران بسیار پیشرفته و مدرن هستند. ولی باز هم تفاوت هایی وجود دارد. تجهیزاتی که در مراکز پی آر پی ایران استفاده می شود می تواند وجه تمایز این مراکز باشد. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی غرب تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت دکتر پی آر پی ایران برای دریافت نوبت و مشاوره اقدام کنید.

 

 

برای دانلود مقاله هزینه درمان پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و هزینه درمان پی آر پی زانو

 

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

ماندگاری پی آر پی زانو مسئله ای است که هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج دارد. افرادی که دچار بیماری های زانو هستند و از زانو درد رنج می برند به دنبال راه درمان هستند. تزریق پی آر پی زانو یکی از روش های درمانی است که بدون جراحی کمک می کند تا شما درد زانوی خود را درمان کنید. ماندگاری پی آر پی زانو به عوامل مختلفی بستگی دارد. حالا سوال اینجا بوجود می آید آیا تزریق پی آر پی زانو موثر است و ماندگاری دارد یا خیر؟

ماندگاری پی آر پی زانو

در حالی که نتیجه درمان برای هر بیمار متفاوت است و همه بیماران به روش دقیقاً یکسان به درمان پاسخ نمی دهند. اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تسکین ارائه شده توسط تزریق PRP می تواند شش تا نه ماه طول بکشد. با این حال، این تسکین فورا اتفاق نمی افتد.

پس از یک درمان، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا عوامل شفابخش کار ترمیم خود را انجام دهند. اما به محض انجام آنها، نتایج می تواند از نظر کاهش درد و افزایش تحرک چشمگیر باشد. اگر درمان اولیه بعد از سه ماه یا بیشتر به نتایج مطلوب نرسید، می توان تزریق دوم را انجام داد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. یک تحقیق در آمریکا نشان داد که بیماران مبتلا به استئوآرتریت یک هفته پس از دریافت تزریق PRP کاهش درد را مشاهده کردند و این نتایج به مدت شش ماه به طول انجامید.

اطلاعات SICOT-J در مورد ارزیابی مبتنی بر شواهد در مورد استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در ارتوپدی این یافته ها را نشان می دهد و همچنین گزارش می دهد که PRP به طور کلی شش ماه طول می کشد، اما می تواند با تزریق های نگهدارنده دوره ای گسترش یابد.

 شرایط دوره اثربخشی تزریق PRP : 

  • شرایطی که تزریق PRP به سمت آن هدف قرار می گیرد
  • وضعیت کلی سلامت بیمار دریافت کننده تزریق
  • نحوه واکنش بدن به دور اولیه درمان

این نتایج برای تزریق PRP امیدوار کننده است، مزایای تجربه شده توسط هر فرد بر اساس مورد به مورد بستگی دارد. بیمارانی که برای یک بیماری تزریق PRP دریافت می کنند ممکن است نتایج متفاوتی را تجربه کنند.

دکتر ناصح یوسفی

پی آر پی تراپی

درمان PRP از فاکتورهای رشد و بهبودی برای هدف قرار دادن بیماری های مختلف استفاده می کند. یک مجله آمریکایی پزشکی ورزشی عنوان کرده که بدن انسان حداقل 60 فاکتور رشد و ترمیم مختلف دارد که بسیاری از آنها جراحات را التیام می بخشند و عملکردهای دیگری را انجام می دهند. اساس درمان PRP جداسازی عناصر مفید بیولوژیکی در جریان خون (پلاکت ها) و تزریق مجدد آنها به ناحیه آسیب دیده است.

هدف تزریق پی آر پی:

  • آسیب روتاتور کاف یا تاندونیت
  • آسیب آرنج رباط های کشیده یا پارگی
  • آسیب های زانو، از جمله آرتروز
  • اختلال در نعوظ

از آنجایی که که درمان پی آر پی از مکانیسم های بهبودی بدن خود بیمار به صورت متمرکز و هدفمند استفاده می کند، در تزریق پی آر پی خطر کمتری وجود دارد. این یکی از مزایای اولیه این تزریق ها در مقایسه با سایر گزینه های درمانی، تهاجمی تر است.

ماندگاری پی آر پی زانو 

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

 

روش پی آر پی از جراحی ایمن تر است

در مواجهه با درد مزمن مفاصل، بسیاری از افراد برای تعویض مفصل زانو خود جراحی را انتخاب می کنند، به خصوص اگر فیزیوتراپی بی اثر باشد. با این حال، هر عملیاتی با خطراتی همراه است. بسیاری از روش‌هایی که ممکن است بیمار به جای تزریق PRP انجام دهد، می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب جدی شود.

عوارض جراحی زانو:

  • عوارض مربوط به بیهوشی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
  • عفونت در نواحی تحت تاثیر جراحی
  • خونریزی بیش از حد، که می تواند داخلی یا خارجی باشد
  • از دست دادن حس
  • لخته شدن خون
  • واکنش‌های نامطلوب ناشی از داروها و درمان‌های مراقبت‌های بعدی
  • فلج شدن

حتی با وجود این خطرات عمده، عمل جراحی تضمینی برای موثر بودن آن نیست. به همه این دلایل، قبل از در نظر گرفتن این اقدام تهاجمی، PRP را به عنوان یک دوره درمانی در نظر بگیرید.

 

روش درمانی پی آر پی

 

تزریق PRP ممکن است به درمان بیماری های مرتبط با مفاصل کمک کند

تزریق پی آر پی را می توان به هر مفصلی در بدن که به مرور زمان دچار آسیب شده یا بدتر شده است، انجام داد. از این روش می توان برای هدف قرار دادن بیماری های مرتبط با مفصل در قسمت های مختلف بدن استفاده کرد، مانند موارد زیر:

  • شانه ها
  • مچ دست دست ها
  • زانو
  • مچ پا

شواهد مختلف از اثربخشی درمان PRP برای بیماری های مختلف مرتبط با مفصل حمایت می کند. به عنوان مثال، با توجه به بررسی سیستماتیک مطالعات پیش بالینی و شواهد بالینی در مورد PRP برای دژنراسیون مفصل در جراحی زانو، تروماتولوژی ورزشی، آرتروسکوپی، تزریق PRP ممکن است عملکرد کلی بیولوژیکی مفصل را بهبود بخشد و عواملی را تولید کند که ترمیم را تشویق می کند.

استئوآرتریت یک مشکل رایج است، به ویژه در بین ورزشکاران و سایرین که ساییدگی و پارگی قابل توجهی در زانوهای خود دارند. این عارضه از تحلیل بافت و غضروف در مفصل ایجاد می‌شود و درد و سفتی فزاینده‌ای را در افرادی که از آن رنج می‌برند ایجاد می‌کند. فقط افراد مبتلا به آرتریت میزان این وضعیت ناتوان کننده را درک می کنند. توانایی فرد برای حرکت بدون درد را محدود می کند و می تواند تأثیر نامطلوبی بر کیفیت کلی زندگی فرد داشته باشد.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

نتیجه

برای اینکه بیمار بتواند ماندگاری پی آر پی زانو را بیشتر تجربه کند و از این تزریق به بهترین نتیجه ممکن برسد باید در انتخاب پزشک مناسب خوب تحقیق کند. نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو این را نشان می دهد که مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها که با مجوز رسمی فعالیت می کنند نتایج خوبی داشته است. مراکز پی آر پی ایران در تزریق پی آر پی از روش ها و تحهیزات روز استفاده می کنند. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز خوب پی آر پی تهران محسوب می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی ایران نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در این مرکز را مشاهده کنید.

برای دانلود مقاله ماندگاری پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و ماندگاری پی آر پی زانو

 

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

زمانی که شما برای درمان درد زانوی خود از روش تزریق پی آر پی زانو استفاده می کنید باید بعد از این عمل به توصیه های پزشک خود مبنی بر مراقبت های پس از پی آر پی زانو استفاده کنید. در ادامه این مقاله به مراقبت های بعد از تزریق PRP می پردازیم و این توصیه ها را مرور می کنیم.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

روز اول تا سوم بعد از پی آر پی زانو:

بعد از تزریق، این احتمال وجود دارد که درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط را در محل تزریق تجربه کنید. این طبیعی است و نشانه آن است که بدن شما با تزریق تطبیق دارد و در حال بهبود است. برای کمک به بهبودی بهتر است هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید. مهم است که هیچ دارویی را بعد از عمل خود مصرف نکنید، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک تجویز شود. به این دلیل است که هر دارویی می تواند بر روند بهبودی یا سایر عوارض جانبی تأثیر بگذارد.

استفاده ار داروهای زیر بعد از تزریق قطع شود:

  • 4 هفته پس از عمل داروهای ضد التهاب استفاده نشود.
  • گیاهان رقیق کننده خون، مکمل ها یا ویتامین ها به مدت 21 روز پس از عمل
  • قطع استروئیدهای سیستماتیک تا 6 هفته بعد از عمل
دستورالعمل های مهمی که باید بعد از تزریق PRP دنبال کنید عبارتند از:
  • در 3 روز اول پس از عمل از قرار دادن یخ یا حرارت در محل تزریق خودداری کنید.
  • در چند روز اول پس از تزریق پی آر پی زانو از حمام آب گرم یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  • مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی تا دو روز یعد از عمل ممنوع است.
  • در 24 ساعت اول بعد از عمل از حمام کردن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

دکتر ناصح یوسفی

 

دستورالعمل های 4 هفته پس از عمل: 

در این مرحله پس از تزریق پی آر پی زانو، باید به تدریج فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید. در این مواقع شما می تانید تمرینات خود را شروع کنید. ورزش مناسب بخش مهمی از نتایج بلندمدت است و ما می توانیم به شما کمک کنیم تا قبل از انجام عمل پی آر پی، تعیین کنید کدام تمرینات برای نیازهای شما مناسب تر است.

  • شما باید روزی 3 الی 4 بار یخ را به مدت 20 دقیقه روی محل تزریق گذاشته شود.
  • داروهای ضدالتهابی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) را می توان برای کمک به کنترل درد باقیمانده در این زمان مصرف کرد، طبق دستور مصرف شود.
  • شما باید از استفاده نوشیدنی های الکلی، سیگار کشیدن و مقادیر زیاد کافئین اجتناب کنید.

دستورالعمل های 5 هفته پس از عمل: 

در این مرحله بعد از تزریق پی آر پی زانو، ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که فیزیوتراپی را شروع کنید تا به بهبودی طولانی‌مدت دست پیدا کنید. قرار ملاقات بعدی برای شما تعیین خواهد شد تا با پزشک یا تیم پزشکی ما ملاقات کنید تا روند بهبودی شما را بررسی کند. مهم است که این ویزیت ها را ادامه دهید حتی اگر بهبودی شما به خوبی پیش رود. اگر تغییراتی در برنامه درمانی شما وجود داشته باشد، پزشک ما قادر خواهد بود آن تصمیمات را برای شما اتخاذ کند.

 

مراقبت بعد از پی آر پی 

 

بیشتر بدانید: پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

 

چرا تزریق پی آر پی زانو جواب می دهد؟

پلاکت ها بخشی از خون هستند که حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین هستند. فاکتورهای رشد و پروتئین ها در ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده بسیار مهم هستند. PRP درمانی با تسریع روند بهبودی بدن و آوردن بهبودی به مناطقی از بدن که به طور معمول این بهبودی را دریافت نمی کنند، کار می کند. مفاصل بدن شما، تاندون ها و رباط ها جریان خون محدودی دریافت می کنند. بنابراین در بیشتر موارد، برای این مناطق بسیار دشوار است که به تنهایی بهبود یابند. تزریق PRP خود به طور مستقیم به محل آسیب با تشویق رشد و بازسازی، بهبود سلول های جدید و سالم کار می کند.

 

رفع درد زانو با پی آر پی 

 

خطرات بعد از تزریق PRP

  • ممکن است بعد از عمل پی آر پی درد در محل تزریق وجود داشته باشد.
  • اگرچه تزریق PRP زانو با تجهیزات استریل شده مناسب انجام می شود، اما احتمال بروز عفونت در محل وجود دارد که این مطلب بسیار نادر می باشد.
  • بدن برخی از بیمارها شاید سرم را پس بزند و واکنش آلرژیک به تزریق نشان دهد که در موارد نادر باعث بوجود آمدن یک موقعیت خطر ناک برای حیات بیمار به نام آنافیلاکسی می شود. این نوع واکنش زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک ماده خارجی که آن را به عنوان خارجی تشخیص می دهد بیش از حد واکنش نشان می دهد. با این حال، به دلیل استفاده از خون خود بیمار برای ایجاد سرم تزریقی، احتمال آنافیلاکسی بسیار کم است.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

نتیجه

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی مواردی است که باید درست انجام شود تا بیمار روند بهبودی را به خوبی طی کند. در ضمن بیمار باید مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها را مورد بررسی قرار دهد تا مرکزی مطمئن را برای انجام درمان خود انتخاب کند.

مراکز پی آر پی ایران تحت نظارت مراجع ذی صلاح فعالیت می کنند و همین موضوع به انتخاب بیمار بیشتر کمک می کند. مراکز پی آر پی تهران و دیگر شهرها نیز باید مجوزهای لازمه را کسب کنند تا بیمار را از نحوه فعالیت خود مطمئن کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی فیلم نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی در این مرکز را مشاهده فرمائید. 

برای دانلود مقاله مراقبت های بعد از پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

زمانی که شما برای درمان درد زانوی خود از روش تزریق پی آر پی زانو استفاده می کنید باید بعد از این عمل به توصیه های پزشک خود مبنی بر مراقبت های پس از پی آر پی زانو استفاده کنید. در ادامه این مقاله به مراقبت های بعد از تزریق PRP می پردازیم و این توصیه ها را مرور می کنیم.

مراقبت های بعد از پی آر پی زانو

روز اول تا سوم بعد از پی آر پی زانو:

بعد از تزریق، این احتمال وجود دارد که درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط را در محل تزریق تجربه کنید. این طبیعی است و نشانه آن است که بدن شما با تزریق تطبیق دارد و در حال بهبود است. برای کمک به بهبودی بهتر است هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید. مهم است که هیچ دارویی را بعد از عمل خود مصرف نکنید، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشک تجویز شود. به این دلیل است که هر دارویی می تواند بر روند بهبودی یا سایر عوارض جانبی تأثیر بگذارد.

استفاده ار داروهای زیر بعد از تزریق قطع شود:

  • 4 هفته پس از عمل داروهای ضد التهاب استفاده نشود.
  • گیاهان رقیق کننده خون، مکمل ها یا ویتامین ها به مدت 21 روز پس از عمل
  • قطع استروئیدهای سیستماتیک تا 6 هفته بعد از عمل

دستورالعمل های مهمی که باید بعد از تزریق PRP دنبال کنید عبارتند از:

  • در 3 روز اول پس از عمل از قرار دادن یخ یا حرارت در محل تزریق خودداری کنید.
  • در چند روز اول پس از تزریق پی آر پی زانو از حمام آب گرم یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  • مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی تا دو روز یعد از عمل ممنوع است.
  • در 24 ساعت اول بعد از عمل از حمام کردن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

دکتر ناصح یوسفی

 

دستورالعمل های 4 هفته پس از عمل

در این مرحله پس از تزریق پی آر پی زانو، باید به تدریج فعالیت های روزانه خود را افزایش دهید. در این مواقع شما می تانید تمرینات خود را شروع کنید. ورزش مناسب بخش مهمی از نتایج بلندمدت است و ما می توانیم به شما کمک کنیم تا قبل از انجام عمل پی آر پی، تعیین کنید کدام تمرینات برای نیازهای شما مناسب تر است.

  • روزی 3 الی 4 بار یخ را به مدت 20 دقیقه روی محل تزریق گذاشته شود.
  • داروهای ضدالتهابی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) را می توان برای کمک به کنترل درد باقیمانده در این زمان مصرف کرد، طبق دستور مصرف شود.
  • از استفاده نوشیدنی های الکلی، سیگار کشیدن و مقادیر زیاد کافئین اجتناب کنید.

دستورالعمل های 5 هفته پس از عمل

در این مرحله بعد از تزریق پی آر پی زانو، ما به شدت شما را تشویق می‌کنیم که فیزیوتراپی را شروع کنید تا به بهبودی طولانی‌مدت دست پیدا کنید. قرار ملاقات بعدی برای شما تعیین خواهد شد تا با پزشک یا تیم پزشکی ما ملاقات کنید تا روند بهبودی شما را بررسی کند. مهم است که این ویزیت ها را ادامه دهید حتی اگر بهبودی شما به خوبی پیش رود. اگر تغییراتی در برنامه درمانی شما وجود داشته باشد، پزشک ما قادر خواهد بود آن تصمیمات را برای شما اتخاذ کند.

 

مراقبت بعد از پی آر پی 

 

بیشتر بدانید: پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد

 

 چرا تزریق پی آر پی زانو جواب می دهد؟

پلاکت ها بخشی از خون هستند که حاوی فاکتورهای رشد و پروتئین هستند. فاکتورهای رشد و پروتئین ها در ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده بسیار مهم هستند. PRP درمانی با تسریع روند بهبودی بدن و آوردن بهبودی به مناطقی از بدن که به طور معمول این بهبودی را دریافت نمی کنند، کار می کند. مفاصل بدن شما، تاندون ها و رباط ها جریان خون محدودی دریافت می کنند. بنابراین در بیشتر موارد، برای این مناطق بسیار دشوار است که به تنهایی بهبود یابند. تزریق PRP خود به طور مستقیم به محل آسیب با تشویق رشد و بازسازی، بهبود سلول های جدید و سالم کار می کند.

 

رفع درد زانو با پی آر پی 

 

خطرات بعد از تزریق PRP

  • ممکن است بعد از عمل پی آر پی درد در محل تزریق وجود داشته باشد.
  • اگرچه هر تزریق PRP زانو با تجهیزات استریل شده مناسب انجام می شود، اما هنوز احتمال بروز عفونت در محل وجود دارد، هرچند نادر است.
  • بدن برخی از بیمارها شاید سرم را پس بزند و واکنش آلرژیک به تزریق نشان دهد که در موارد نادر باعث بوجود آمدن یک موقعیت خطر ناک برای حیات بیمار به نام آنافیلاکسی می شود. این نوع واکنش زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک ماده خارجی که آن را به عنوان خارجی تشخیص می دهد بیش از حد واکنش نشان می دهد. با این حال، به دلیل استفاده از خون خود بیمار برای ایجاد سرم تزریقی، احتمال آنافیلاکسی بسیار کم است.
  • ممکن است پوست اطراف تزریق کبود شده و به طور موقت تغییر رنگ دهد.
  • واکنش همه افراد به تزریق PRP یکسان نیست و ممکن است درد مفاصل در برخی از بیماران باقی بماند. در برخی از بیماران، پی آر پی حتی ممکن است درد بیمار را برای مدت کوتاهی پس از عمل تشدید کند.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

نتیجه

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی مواردی است که باید درست انجام شود تا بیمار روند بهبودی را به خوبی طی کند. در ضمن بیمار باید مراکز پی آر پی ایران، مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها را مورد بررسی قرار دهد تا مرکزی مطمئن را برای انجام درمان خود انتخاب کند.

مراکز پی آر پی ایران تحت نظارت مراجع ذی صلاح فعالیت می کنند و همین موضوع به انتخاب بیمار بیشتر کمک می کند. مراکز پی آر پی تهران و دیگر شهرها نیز باید مجوزهای لازمه را کسب کنند تا بیمار را از نحوه فعالیت خود مطمئن کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی فیلم نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی در این مرکز را مشاهده فرمائید. 

 

برای دانلود مقاله مراقبت های بعد از پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و پی آر پی زانو چند درصد جواب می دهد؟

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

علم و پزشکی کمک کرده است تا از طریق پیشرفت ها و اختراعات بی نهایت با چندین بیماری مبارزه کنیم. یکی از درمان هایی که امروزه مورد بحث قرار گرفته است استفاده از روش های پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یا تزریق پی آر پی است. روش های تزریق پی آر پی با تسهیل فرآیند بهبودی برای آسیب های متعدد، از آسیب های زانو و ستون فقرات تا ریزش مو، محبوبیت زیادی در مراقبت های بهداشتی به دست می آورند.

تزریق پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت دارای دو قسمت است: پلاکت ها (سلول های خونی مسئول بازسازی بدن) و پلاسما (مایع تشکیل دهنده خون). از آنجا که پلاکت ها دارای توانایی لخته شدن عالی هستند و تکثیر سلولی را ترویج می کنند، تزریق PRP از خون با تعداد پلاکت بالا برای بهبود و درمان منطقه آسیب دیده استفاده می کند.

خون ابتدا در دستگاه سانتریفیوژ چرخانده می شود، تا جایی که اجزای تشکیل دهنده آن از پلاسما جدا شوند و پلاکت ها متمرکز شوند. نمونه خون از بیمار مجروح گرفته می شود در حالی که درمان PRP با تزریق محلول آماده شده به منطقه هدف، یعنی زانو یا تاندون زخمی انجام می شود.

پروتئین ها یا هورمون های خاص، شناخته شده به عنوان عوامل رشد، در منطقه هدف متمرکز می شوند تا روند بهبودی را تسریع کنند. پس از تزریق، بیماران درد و تورم را برای چند هفته تجربه می کنند. به طور کلی، عوارض جانبی تزریق PRP زیاد نیست و خطرات کمی دارد.

پزشک به بیماران توصیه می کند از فعالیت هایی که می تواند منطقه تحت درمان را تحت فشار قرار دهد یا آلوده کند، اجتناب کنند. علاوه بر این، مصرف NSAID ها برای کاهش درد محدود است زیرا داروهایی مانند ایبوپروفن با درمان PRP تداخل دارند. مانند هر درمان پزشکی دیگر، تزریق PRP مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارد. این می تواند بر تصمیمات بیمارانی که تحت درمان PRP زانو قرار می گیرند تاثیر بگذارد.

 

تزریق پی آر پی 

بیشتر بدانید:  درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی

 

مزایای تزریق پی آر پی

تزریق PRP مزایای متعددی برای بیماران آرتروز دارد که درمان مذکور را برای آسیب‌های زانو انتخاب می‌کنند. این مزایا به شرح زیر است:

درمان هایی که با جراحی انجام می شوند:

تزریق پی آر پی برای بیماران بدون جراحی مثمر ثمر و بی خطر است. این درمان زمانی که با سایر تغییرات سبک زندگی غیرجراحی مانند فیزیوتراپی، بریس‌بندی و کاهش وزن همراه باشد، می‌تواند نتایج مثبتی برای بیمار داشته باشد.

هر گونه درمان بر خلاف PRP دارای خطرات و عوارض جانبی خاصی از جمله توانبخشی طولانی مدت، تضعیف غضروف سالم و مشکلات معده یا قلب از داروها است. درمان های دیگر ممکن است درد را کاهش دهند، اما اثرات بهبودی آنها در دراز مدت ناچیز است. علاوه بر این PRP یک جزء اتولوگ است که از بدن بیمار به دست می‌آید و عملکرد طبیعی و در نتیجه کم خطر آن را نشان می‌دهد. با این وجود، تزریق PRP یک برنامه درمانی موثر است، اما درمان نهایی برای مشکلات پزشکی طولانی مدت نیست.

بهبود در زمان کمتر:

در مقایسه با سایر گزینه‌های درمانی برای استئوآرتریت یا سایر آسیب‌ها، روش PRP باعث بهبود سریع و بازسازی بافت می‌شود. بیماران پس از عمل PRP زانو می توانند به سرعت به فعالیت های روزانه خود بازگردند.

درمان بدون زخم:

بر خلاف گزینه های درمانی جراحی، پی آر پی زانو هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد. هیچ برشی ایجاد نمی شود زیرا کل روش از طریق سوزن انجام می شود.

یک روش درمانی همه کاره:

یک درمان پزشکی چند وجهی و همه کاره است که معمولاً برای درمان آسیب‌های ناشی از ضربه ورزشی، تاندونیت مزمن، آرتروز، جوان‌سازی پوست، ریزش مو و بهبودی پس از جراحی استفاده می‌شود.

 

پی آر پی غرب تهران 

 

معایب تزریق PRP

مشخص نبودن قیمت تزریق prp: قیمت تزریق پی آر پی به تعداد تزریق و کیفیت تجهیزات استفاده شده بستگی دارد و نمی شود یک مبلغ مشخص را عنوان کرد.

مقدار پوشش بیمه: تعداد شرکت های بیمه ای که این عمل را پوشش می دهند نا چیز است و اگر هم تعداد این شرکت ها بالا باشد مقدار قیمتی را که پوشش می دهند مشخص نیست.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

چه چیزی بر اثربخشی تزریق PRP تاثیر می گذارد؟

چندین نتیجه متفاوت در مورد اثربخشی تزریق PRP وجود دارد. با این وجود، برای اکثر موارد آسیب دیدگی زانو، عوامل خاصی به غیر از خود عمل، نتیجه تزریق را تعیین می کنند که عبارتند از:

  • نوع آسیب - مزمن یا حاد
  • میزان سلامتی و  سطح ایمنی بدن بیمار.
  • ناحیه ای از بدن که نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد یا بیماری های زمینه ای

مسائل پزشکی مانند تاندونیت مزمن، استئوآرتریت لگن و زانو و سایر بیماری های مفصلی در واقع به شدت دردناک و ناخوشایند هستند. برای درمان در چنین مواردی، بسیاری از بیماران روش های PRP را انتخاب می کنند. با این حال، مزایا و معایب تزریق پی آر پی ما را گیج و مردد می کند.

دکتر ناصح یوسفی

نتیجه

مراکز تزریق پی آر پی ایران، پی آر پی تهران و سایر شهرها با توجه به میزان حساسیت این روش درمانی برای بهبود بیمار تلاش می کنند تا از بهترین تجهیزات استفاده کنند. مراکز پی آر پی ایران مانند دیگر کشورها از علم و تکنولوژی روز برای درمان موثر بیماران استفاده می کنند. بیمار نیز باید با دقت در بین مراکز PRP ایران یک مرکز معتبر و یا متخصص را انتخاب کند. تا در زمان درمان و بعد از آن به مشکل برخورد نکند و مراحل درمان خود را به خوبی طی کند. پی آر پی دکتر یوسفی یکی از مراکز حرفه ای پی آر پی تهران است که در طول درمان بیمار بهترین خدمات را ارائه می دهد. 

برای دانلود مقاله کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفیو کاربرد تزریق پی آر پی + مزایا و معایب

 

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

اشخاصی که از آرتروز زانو رنج می برند راه های مختلفی را برای درمان آرتروز زانو امتحان کرده اند و به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکردند. درمان آرتروز به روش پی آر پی یکی از روش هایی است که برای درمان آرتروز زانو استفاده می شود که با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی به دست آمده است. درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی موثر است؟ آیا تزریق پی آر پی در درمان آرتروز موفق بوده است؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

آرتروز و علائم آن

آرتروز زانو باعث سائیدگی و فرسایش غضروف ها می شود که به مرور زمان غضروف ها را تخریب می کند و احساس درد را نیز بوجود می آورد. در کل یکی از شایع ترین علائم آرتروز زانو احساس درد در زانو است که انجام دادن بعضی فعالیت ها از جمله بالا رفتن از پله ها، آرام دویدن، دویدن را برای فرد درد آور می کند و همچنین در زانو تورم و التهاب بوجود می آورد. بعد گذشت مدتی آرتروز ممکن است شکل مفصل زانوی شما را تغییر دهد و آن را متزلزل و ناپایدار کند.

 

درمان آرتروز زانو 

 

بیشتر بدانید:  بهبود در زانو با تزریق پی آر پی

چکونگی درمان آرتروز به روش پی آر پی

افرادی که سن بالای چهل سال را دارند معمولا درگیر آرتروز زانو می شوند که درمان آرتروز زانو به شرایط خود بیمار و میزان درگیری بیمار به آرتروز بستگی دارد. باید این را بدانید که درمان آرتروز زانو با عمل جراحی و بدون عمل جراحی ممکن است و اکثر پزشکان و متخصصین ارتوپدی درمان آرتروز زانو را بدون انجام عمل جراحی توصیه می کنند.

درمان هایی که با جراحی انجام می شوند: استئوتومی زانو، پیوند غضروف، تعویض جزئی مفصل زانو، تعویض مفصل زانو به طور کامل

درمان هایی که با عمل جراحی انجام می شوند: پی آر پی زانو، تزریق کورتیزون، استفاده از داروهای مسکن، فیزیوتراپی، تزریق ژل غضروف ساز

هر چه بیمار با شاخص توده بدنی طبیعی بهتر و سالم تر باشد، احتمال موفقیت تزریق PRP بیشتر است. اثربخشی به شدت آرتروز نیز بستگی دارد. PRP با حفظ و تثبیت غضروف باقی مانده در مفصل زانو عمل می کند. اگر آرتریت بسیار شدید باشد، یعنی درجه چهار، این نشان می دهد که غضروف کافی در مفصل زانو برای حفظ باقی نمانده است و بنابراین شانس موفقیت کمتر است.

تاثیرات درمان با پی آر پی

تزریق PRP یکی از روش های موثر و جدید برای بهبود درد زانو بوسیله آرتروز به حساب می آید. تزریق PRP روشی است کاملا بی خطر و تاثیر گذار برای درمان آرتروزهای خفیف، متوسط و حتی آرتروزهای پیشرفته محسوب می شود. تاثیرگذاری این روش به صورتی است که درد را تا حدود 60 تا 80 درصد به مدت یکسال کاهش می دهد.

در سال 2013 یک تحقیق منتشر شد، در این تحقیق 78 بیمار که از آتروز هر دو زانو رنج می بردند مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمایش تزریق prp در زانو انجام شد و این افراد را بعد از 6هفته، 3 ماه و 6 ماه بعد از تزریق مورد بررسی قرار دادند. بعد از این ارزیابی محققین متوجه شدند افرادی که با 1 یا 2 تزریق پی آر پی درمان شده بودند کاهش درد در زانو و عملکرد بهتر زانو را در مدت 6 هفته تا 3 ماه را تجربه کرده اند. همچنین طبق مطالعات جدید تر میزان تاثیرگذاری روش پی آر پی برای درمان آرتروز زانو را تایید می کند.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

مراحل درمان آرتروز با پی آر پی

مراحل تزریق پی آر پی برای استئوآرتریت زانو شامل ارزیابی رسمی توسط جراح مشاور زانو با ارزیابی فیزیکی و اشعه ایکس است. اگر استئوآرتریت زانو بین درجه یک تا سه باشد، پس آرتروز زانو را می توان با تزریق PRP درمان کرد. فرآیند تزریق PRP شامل کشیدن حدود 10 تا 15 میلی لیتر خون از بازو است. خون در حدود 3000 دور در دقیقه سانتریفیوژ می شود، سپس معمولاً حدود چهار تا شش میلی متر پلاسمای غنی از پلاکت تولید می شود.

سپس زانو با استفاده از مخلوط الکل و کلرهگزیدین تمیز می شود که هر گونه باکتری روی سطح پوست را از بین می برد و خطر عفونت را به حداقل می رساند. سپس PRP به مفصل زانو تزریق می شود. این کار را می توان با یا بدون کنترل اولتراسوند انجام داد. معمولا یک دوره سه تزریقی انجام می شود. این بستگی به نوع PRP تزریقی دارد. این می تواند هر دو هفته یکبار انجام شود و در برخی موارد، بسته به نوع PRP، می توان تزریق را به صورت ماهانه در یک دوره سه ماهه انجام داد.

 

دکتر ناصح یوسفی

آیا درمان آرتروز با پی آر پی دردناک است؟

تزریق PRP دردناک تر از تزریق استروئید یا هیالورونیک نیست. تحویل آنها فقط چند ثانیه طول می کشد. معمولاً در اطراف مفصل زانو احساس پری وجود دارد و تا یک هفته پس از آن زانو کمی گرم و متورم می شود. این موضوع جای نگرانی ندارد و این بخشی از فعالیت التهابی پلاکت ها است و کاملا طبیعی است. تزریق پی آر پی دارای ریسک بسیار کمی است. هیچ موردی از عفونت پس از تزریق PRP گزارش نشده است. گزارش های اصلی شامل مقداری درد یا ناراحتی خفیف و احساس گرما یا قرمزی پس از تزریق است. این یک عارضه جانبی منفی نیست و در واقع یک عمل بیولوژیکی را نشان می دهد که در مفصل زانو اتفاق می افتد.

آرتروز زانو

نتیجه

برای اینکه در درمان آرتروز زانو نتیجه بگیرید باید به مراکز معتبر تزریق پی آر پی ایران یا مراکز تزریق پی آر پی تهران و یا سایر شهرها مراجعه کنید. آرتروز زانو یکی از بیماری هایی است که با روش پی آر پی درمان می شود. اگر مراکز خوب و متخصص تزریق پی آر پی ایران و پی آر پی تهران را به خوبی شناسایی کنید می توانید از انجام این عمل خیالی آسوده داشته باشید و به مقصود دلخواه خود برسید. مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یک از مجرب ترین مراکز پی آر پی تهران به شمار می آید شما می توانید با مراجعه به سایت ما از نحوه عملکرد ما و نظرات مردم در مورد پی آر پی مطلع شوید.

 برای دانلود مقاله درمان آرتروز زانو با روش پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و درمان آرتروز زانو با روش پی آر پی

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

بهبود در زانو با روش پی آر پی یکی از روش هایی است که از مدت ها قبل برای درمان درد زانو استفاده می شود. درد زانو و دیگر بیماری ها زانو روش های درمانی مختلفی دارند که بهبود در زانو با تزریق پی آر پی یکی از این روش هاست. در ادامه درمان زانو درد با تزریق پی آر پی را بررسی می کنیم.

بهبود در زانو با روش پی آر پی

پی آر پی خلاصه واژه Platelet-rich plasma است. بهبود در زانو بعد از تزریق و با کم شدن درد حاصل از تزریق ایجاد می شود. روش درمانی پی آر پی ترکیبی از حرکات فیزیوتراپی و بهبود عملکرد زانو، تمریناتی برای کاهش درد زانو و تقویت عضلات زانو است.

برای اینکه علت درد زانو به طور دقیق مشخص شود فیزیوتراپ بیمار را معاینه می کند. بنابراین برنامه درمانی برای هر بیمار به طور اختصاصی تنظیم می شود که این برنامه شامل تمریناتی برای تقویت عضلات زانو، تعادلی و انعطاف پذیری است. این تمرینات به منظور بهبود قدرت زانو، کاهش درد زانو و انعطاف پذیری زانو است. 

 

prp ایران 

 

بیشتر بدانید: درمان درد زانو با پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی از دو عنصر مختلف تشکیل شده است. پلاسما یا قسمت مایع خون، پلاکت ها و نوعی سلول خونی که نقش مهمی در بهبود در زانو ایفا می کند. پلاکت ها به دلیل اینکه توانایی در لخته شدن دارند اما پلاکت ها همچنین حاوی عوامل رشد هستند که می توانند باعث تولید مثل سلول و تحریک بازسازی بافت یا بهبودی در منطقه تحت درمان شوند.

برای تولید  پلاسمای غنی از پلاکت، پزشکان یک نمونه خون از بیمار می گیرند و آن را در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می دهند که به سرعت نمونه را می چرخاند، سایر اجزای خون را از پلاکت ها جدا می کند و آنها را در پلاسما متمرکز می کند.

 روش پی آر پی و بهبود در زانو

پس از تولید پلاسمای غنی از پلاکت از نمونه خون بیمار، این محلول به منطقه هدف مانند زانو یا تاندون آسیب دیده تزریق می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است از سونوگرافی برای هدایت تزریق استفاده کند. ایده این است که غلظت بیوپروتئین ها یا هورمون های خاص، به نام فاکتور رشد، در یک منطقه خاص برای سرعت بخشیدن به روند بهبود در زانو افزایش یابد.

قبل از تزریق PRP به طور کامل درک نشده است. مطالعات نشان می دهد که افزایش غلظت فاکتور رشد در پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است روند بهبودی را تحریک یا تسریع کند، زمان بهبودی را برای آسیب ها کوتاه کند، درد را کاهش دهد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تزریق PRP عوارض و خطرات

تزریق PRP یک روش کم خطر است و معمولا عوارض جانبی زیادی بوجود نمی آورد. این روش شامل نمونه گیری خون است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که هیدراته شده اید و از قبل غذا خورده اید تا از احساس سرگیجه جلوگیری کنید. پس از عمل، ممکن است درد و کبودی در محل تزریق را تجربه کنید. از آنجا که تزریق PRP از سلول های خود و پلاسما تشکیل شده است، خطر واکنش آلرژیک بسیار کمتر از سایر داروهای تزریقی مانند کورتیکواستروئیدها است. شما بعد از تحمل دردهای اولیه بهبود در زانو را تجربه خواهید کرد.

 

دکتر ناصح یوسفی

تزریق پی آر پی چه آسیب هایی را می تواند درمان کند؟

بهبود در زانو با تزریق prp در درجه اول برای آسیب های بافت نرم، مانند پارگی روتاتورکاف جزئی و تاندون آشیل استفاده می شود. استفاده از آن در سایر آسیب های بافت نرم در آینده رایج می شود. تجربه نشان داده که این دارو عملکرد را بهبود می بخشد و درد را در افرادی که تاندونیت یا بیماری های تاندونی مزمن مانند آرنج تنیس بازان یا آرنج گلف باز دارند، کاهش می دهد. همچنین می توان از آن برای درمان آسیب های رباط ها و عضلات استفاده کرد.

داده های اخیر نشان می‌دهد که تزریق PRP نسبت به تزریق اسید هیالورونیک (همچنین به عنوان مکمل ویسکوپلنت یا "شات ژل" شناخته می‌شود.) برای استئوآرتریت زانو، به‌ویژه از نظر مدت زمان اثر مثبت آن، برتری دارد. 

پی آر پی غرب تهران 

 

آیا تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می تواند بهبود در زانو ایجاد کند؟

دکتر جفری کاتز، استاد جراحی ارتوپدی در دانشکده پزشکی هاروارد در مورد بهبود در زانو با روش پی آر پی می گوید: "پلاکت ها حاوی پروتئین هایی به نام فاکتور رشد هستند که در رشد طبیعی بسیاری از بافت ها دخیل هستند." "این فاکتورها ممکن است به کاهش التهاب مرتبط با استئوآرتریت و تاندونیت کمک کند." تزریق prp زانو را می توان در یک عمل سرپایی 30 دقیقه ای انجام داد. بیشتر برای مشکلات زانو، شانه، پا، مچ پا و آرنج استفاده می شود.

نتیجه

مراکز تزریق پی آر پی ایران، مراکز تزریق پی آر پی تهران و دیگر شهرها تزریق پی آر پی زانو، بهبود در زانو با تجهیزات پزشکی سالم و به روز انجام می دهند.

به همین دلیل مراکز تزریق prp ایران یکی از مراکز تزریق خوب در منطقه به شمار می رود. تزریق پی آر پی دکتر یوسفی با کادر متخصص و تجهیزات حرفه ای شما را به راحتی راهنمایی می کند. بهترین و سریع ترین راه درمانی برای بهبود زانوی شما را پیشنهاد می کند.

 

برای دانلود مقاله بهبود در زانو با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و بهبود در زانو با تزریق پی آر پی



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

درمان درد زانو با روش پی آر پی از سال 1987 میلادی به منظور کمک به بازسازی و تولید سلول ها رواج پیدا کرد. از آن تاریخ تا به امروز تحقیقات و شواهد نشان دهنده این است که روش پی آر پی  برای درمان درد زانو و التهاب تاندون موثر است.

درمان درد زانو با پی آر پی

پی آر پی از خون خود بیمار به صورت کامل دریافت می شود که به آن پلاسمای غنی از پلاکت هم گفته می شود. پلاسمای به دست آمده غلظت بالایی از پلاکت است، این پلاکت ها حاوی مقدار زیادی فاکتور رشد هستند. فاکتورهای رشد بعد از تزریق به بافت آسیب دیده کمک می کنند تا با تولید سلول های جدید خود را ترمیم کنند. همچنین این فاکتور ها کمک می کنند تا سلول های بنیادی جذب شوند. رگ های خونی تازه بوجود می آیند و التهاب را کاهش می دهند. پی آر پی از ملتهب شدن سینوویوم یا پوشش مفصل زانو جلوگیری می کند. 

 

[ درد زانو 

 

بیشتر بدانید: درمان مشکلات زانو با تزریق prp ممکن است؟

بهترین روش PRP برای درمان درد زانو کدام است؟

روش های پی آر پی انواع مختلفی دارند که با هم متفاوتند. بعضی از این روش ها خون طبیعی را تا 8 برابر متمرکز می کنند. برخی دیگر تا 2 برابر در ضمن در خصوص سرعت چرخش دستگاه سانتریفیوژ نیز تفاوت هایی وجود دارد. با افزایش سرعت چرخش می توان غلظت گلبول های سفید را تغییر داد.

به طور مثال برای درمان آرتریت زانو غلظت پلاکت را 3 برابر می کنند بدون گلبول های سفید. برای تاندون ها هم غلظت کمتر پلاکت ها و غلظت بالای گلبول ها مناسب تر است. با این حال هنوز نمی توان به طور دقیق و رسمی در مورد این فرمول ها مطمئن بود و هنوز به مطالعات بیشتری احتیاج دارد.

آیا بازسازی در درمان با روش پی آر پی وجود دارد؟

وضعیت مفصل یا تاندون با فاکتورهای رشد پلاسما تغییر پیدا می کنند. اما هنوز در خصوص اثر بازسازی تزریق PRP مطالعاتی در حال انجام است تا به طور قطعی در این مورد اظهار نظر شود. در روز تزریق از بیمار خواسته می شود تا خوب هیدراته شود و 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشد. همینطور 10 روز قبل از تزریق از مصرف داروهایی که روی پلاکت اثر می گذارند پرهیز کند. بعد از تزریق PRP نیز بیمار باید از مصرف این نوع داروها اجتناب کند. عمل به این توصیه های پزشک در اثر گذاری تزریق پی آر پی مهم است.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تزریق پی آر پی برای چه کسانی موثر است؟

اشخاصی که از درمان های ابتدایی مانند فیزیوتراپی استفاده کردند و قصد دارند تا عمل جراحی زانو را به تعویق بیندازند مناسب درمان درد زانو با روش پی آر پی هستند. پی آر پی زانو مناسب جوانانی است که در ابتدای راه بیماری های زانو هستند و به تازگی در حال تجربه درد زانو هستند.

دکتر ناصح یوسفی

معاینه زانو برای انجام پی آر پی

وقتی بیمار برای درمان درد زانو به پزشک مراجعه می کند و به پزشک بابت درد زانو اطلاعات می دهد پزشک زانوی شما را معاینه می کند. سپس پزشک از شما سوال می کند که این درد زانو از چه زمانی آغاز شده است و مقدار درد شما چقدر است. در بعضی موارد به دلیل اینکه پزشک دقیق تر زانوی بیمار را بررسی کند نیاز به تصویربرداری با اشعه ایکس و آزمایش خون است. بعد از اینکه مراحل معاینه و بررسی اطلاعات بیمار تکمیل شد پزشک تصمیم می گیرد که آیا درمان زانو با روش پی آر پی برای بیمار مناسب است یا خیر.

درمان درد زانو 

قیمت تزریق پی آر پی زانو

در مورد قیمت پی آر پی زانو باید بدانید که این قیمت به عواملی بستگی دارد مانند شرایط بدنی بیمار، مقدار آسیب دیدگی زانو، متخصص بودن پزشک، تعداد جلسات مراجعه برای تزریق و تجهیزاتی که برای تزریق استفاده می شود.

زمانی که برای پی آر پی به پزشکی حرفه ای و متخصص مراجعه می کنید باید بدانید که این پزشکان از کیت های به روز و پیشرفته برای تولید پلاسمای خون استفاده می کنند تا پلاسماها از خلوص بیشتری برخوردار باشند چرا که این نوع پلاسماها کیفیت بهتری دارند. در خصوص پوشش بیمه برای تزریق PRP باید اشاره شود که بیمه ها معمولا این عمل را پوشش نمی دهند و بیمار خود باید هزینه عمل را پرداخت نماید اما بعضی از بیمه های تکمیلی این هزینه را پوشش می دهند.

درد تزریق پی آر پی زانو چقدر است؟

زمانی که در مراکز پی آر پی ایران تزریق را انجام می دهید باید بدانید که مقدار کمی درد و سوزش را باید تحمل کنید. این درد و سوزش به دلیل وارد شدن سوزن به داخل بافت بدن بوجود می آید. این درد و سوزش قابل تحمل است و خیلی زود از بین می رود در ضمن در زمان تزریق محلی که قرار است تزریق روی آن انجام شود را با بی حس کننده های موضعی پوشش می دهند تا بیمار درد کمتری را حس کند. اگر بعد از تزریق پی آر پی در محل تزریق درد و تورم مشاهده کردید زیاد نگران نباشید، زیرا این امر کاملا طبیعی است و طی یک هفته این درد کاهش پیدا می کند و از بین می رود. 

نتیجه

برای انجام تزریق پی آر پی حتما به مراکز معتبر پی آر پی ایران و مراکز با مدارک معتبر پی آر پی تهران مراجعه کنید تا عملی را تجربه کنید که به بهبود شما منجر شود نه به آسیب بیشتر به بدن شما. مراکز معتبر پی آر پی تهران و سایر شهرها همگی دارای مدارک معتبر هستند که شما می توانید به آنها استناد کنید. پی آر پی دکتر یوسفی با بهترین قیمت و بهترین متخصص به شما خدمت میکند و شما را تا آخرین لحظه همراهی و پشتیبانی می کند. 

 

برای دانلود مقاله درمان درد زانو با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و  درمان درد زانو با پی آر پی

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

درمان مشکلات زانو با تزریق PRP یک روش درمانی برای رفع بیماری های زانو استفاده می شود، در این روش درمانی سعی می شود تا از خواص طبیعی خون خود بیمار برای ترمیم قسمت های آسیب دیده زانو استفاده شود و بسیاری از اشخاصی که درگیر بیماری های زانو می شوند سعی می کنند ابتدا با روش های درمانی مانند فیزیوتراپی و دیگر روش های سنتی از دست این بیماری خلاص شوند اما به دلیل اینکه از این روش ها سودی نمی برند، روی به درمان مشکلات زانو با تزریق PRP می آورند، در ادامه بیشتر به این مورد می پردازیم پس با ما همراه باشید.

درمان مشکلات زانو با تزریق PRP

تزریق PRP در زانو باعث می شود درد زانو کاهش پیدا کند. بیماری هایی که با تزریق PRP درمان می شوند عبارت است از:

  • کشیدگی های عضلانی
  • فشار و پارگی لیگامنت های زانو
  • تاندونیت و پیچ خوردگی های رباط
  • درد در مفاصل
  • التهابات زانو
  • آسیب های رباط صلیبی زانو
  • آرتروز زانو
  • بی ثباتی مفاصل زانو

 

تزریق PRP 

بیشتر بدانید: درمان زانو درد با پی آر پی

تزریق پی آر پی روشی ایمن و موثر

به طور معمول در روزهای ابتدایی بعد از تزریق پی آر پی، بیمار کاهش درد را احساس می کند و عملکرد زانو در این روزها بهتر می شود، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روشی بسیار ایمن است که در محیطی استریل شده، به صورت سر پایی انجام می شود و روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دلیل اینکه از خون خود بیمار استفاده می کند احتمال انتقال عفونت و مشکلات آلرژیکی را پایین می آورد، در ضمن این تزریق می تواند عمل جراحی زانو را به تعویق بیاندازد.

مزایای استفاده از پی آر پی زانو

پی آر پی در رفع التهابات زانو و درد زانو بسیار موثر است. برای اطمینان از تزریق پی آر پی در سال 2018 تحقیقاتی انجام شد که نشان می داد تزریق prp برای کم کردن درد و رفع آسیب دیدگی های رباط و تاندون موثر است. در ضمن پزشکان از تزریق پی آر پی برای بهبود التهاب کسانی که به بیماری استئوآرتریت زانو و آرتریت روماتوئید مبتلا هستند استفاده می کنند تا از افزایش التهاب جلوگیری کنند.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

کمک کردن تزریق PRP به بهبود در بدن

سلول های بدن به صورت طبیعی به آسیب دیدگی هایی که در بدن ایجاد می شود واکنش نشان می دهد.  به همین دلیل سلول های پلاکت اولین قسمتی است که به محل آسیب دیدگی می رسند. چرا که سلول های پلاکت حاوی مقدار بسیار زیادی فاکتور رشد و فاکتور ترمیم کنندگی است.

دکتر ناصح یوسفی

مقدار درد بعد از تزریق پی آر پی

یکی از مواردی که بیماران را از انجام عمل پی آر پی منصرف می کند ترس از مقدار درد بعد از تزریق است، این روش درمانی درد زیادی ندارد و فقط در زمان تزریق پی آر پی ممکن است مقداری درد در محل تزریق باشد که این موضوع کاملا طبیعی است و نشان دهنده این است که بدن روند درمان را شروع کرده است و پزشکان بعد از انجام تزریق برای کاهش احساس درد به بیماران خود توصیه می کنند آب زیاد بنوشند و بدن خود را هیدراته نگه دارند بنابراین در زمان تزریق اگر دردی احساس کردید ترس به دل خود راه ندهید و بدانید که این درد کاملا طبیعی است حتی دردهای بعد از تزریق ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد ولی این درد کاملا قابل تحمل است و هر روز میزانش کمتر می شود.

درمان مشکلات زانو با تزریق پی آر پی 

 

دوران بهبود پس از تزریق

دوران بهبود بعد از تزریق به سرعت جلو می رود و درد ناشی از تزریق تا چند روز ادامه خواهد داشت که پس از اتمام درد روند بهبود شروع می شود، اگر بیمار برای درمان آرتروز از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت استفاده کند باید بداند که به مدت 3 تا 7 روز درد و التهاب را تجربه می کند در ضمن بیماری که برای درمان درد تاندون، تزریق را انجام داده باشد نتایج درمانش بعد از 3 تا 4 ماه مشخص می شود و همچنین در مورد درمان رباط نیز باید عنوان شود که زمان نتیجه گرفتن از این روش درمانی و کاهش التهاب رباط و درد حدود یک تا دو هفته زمان می برد.

نتیجه

به طور کلی باید این موضوع را بدانیم که دیگر درمان آرتروز زانو یک رویا نیست و می توان این بیماری را به لطف پیشرفت در علم پزشکی درمان کرد که مراکز تزریق پی آر پی ایران، پی آر پی تهران و سایر شهرهای ایران نیز می توانند در درمان بیماری های زانو به بیماران کمک کنند، مراکز تزریق prp ایران در درمان اکثر بیماری های زانو به بیماران خود کمک می کند.

مراکز پی آر پی ایران و مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها نیز همسو با پیشرفت علم پزشکی عمل می کنند، مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز prp تهران است که می توانید با مراجعه به سایت این مرکز از نتیجه تزریق پی آر پی روی بیماران این مرکز آگاه شوید و همچنین فیلم تزریق پی آر پی زانو نیز در سایت ما قابل مشاهده است، در ضمن نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در این سایت برای اطلاع شما عزیزان از نحوه درمان موجود است.

برای دانلود مقاله درمان مشکلات زانو با تزریق PRP ممکن است؟ روی لینک کلیک کنید.

 

منبع:سایت اوزون تراپی و پی آر پی دکتر یوسفی و درمان مشکلات زانو با تزریق PRP ممکن است؟

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

 

آیا درمان زانو درد با پی آر پی انجام می شود؟ پاسخ به این سوال برای خیلی از اشخاصی که در حال رنج کشیدن از مشکلات زانو هستند حائز اهمیت است و چرا که برای درمان زانو درد با پی آر پی اطلاعات کافی ندارند، ما در این مقاله سعی داریم شما را با درمان بیماری های زانو از طریق این روش آشنا کنیم.

درمان درد زانو با پی آر پی

برای اینکه به نتیجه بهتری در خصوص درمان بیماری های زانو با پی آر پی مطمئن باشیم. باید به نتیجه تحقیق محققان در سال های گذشته رجوع کنیم، این روش درمانی بر روی اشخاصی انجام می شود که درد زانو دارند و التهاب در مفصل زانو دارند، در سالهای گذشته تحقیقاتی در خصوص درمان بیماری های زانو با پی آر پی صورت گرفته است. 

در سال 2013 محققان روی 78 بیمار که همگی درد زانو و التهاب در مفصل زانو داشتند را با سه روش درمانی مورد معالجه قرار دادند و روش اول یکبار تزریق پی آر پی زانو بود، روش دوم دو مرتبه تزریق پی آر پی و روش سوم تزریق سرمی بدون آثار دارویی است و کسانی که تزریق بر روی آنها انجام شد را به ترتیب 6 ماه، 3 ماه و 6 ماه پس از تزریق تحلیل کردند که به نتایج زیر دست پیدا کردند:

بیشتر بدانید: تزریق پی آر پی زانو + مراحل تزریق

اشخاصی که یکبار و دوبار مورد تزریق پی آر پی قرار گرفته بودند دردشان کاهش پیدا کرده بود و همچنین بیماران به این نکته اشاره کرده بودند که در 3 ماه اول عملکرد زانو بهتر شده بود و بعد از 6 ماه وضعیت بیمارانی که درمان درد زانو با پی آر پی را انجام داده بودند تغییر کرد و آثار مثبت این روش کم شد.

ولی در هر صورت اشخاصی که درمان درد زانو با پی آر پی را انجام داده بودند وضعیت بهتری نسبت به دیگر بیماران داشتند و در خصوص افرادی که سرم دارویی بدون اثر تزریق کرده بودند باید گفت که درد زانوها بیشتر شده بود و زانوی این افراد عملکردشان تفاوتی نکرده بود. 

 

درمان زانو درد با پی آر پی 

 

مطالعات روش درمانی پی آر پی

مطالعات دیگری برای درمان بیماری های زانو با پی آر پی انجام شد. در این تحقیقات افراد کمتری مورد مطالعه قرار گرفتند. این اشخاص 14 ماه از درد زانو رنج می بردند. تصویربرداری MRI روی تمام این افراد انجام شد. بعد از اینکه تصویربرداری بر روی بیماران صورت گرفت و ناحیه آسیب دیدگی مشخص شد، تزریق پی آرپی روی بیماران انجام شد.

بیماران بعد از 1 هفته، 2 ماه، 6 ماه و 1 سال بعد از اولین تزریق دوباره تحت درمان قرار گرفتند تا تاثیر درمان ادامه پیدا کند و پس از یک سال دوباره از بیماران MRI گرفته شد تا وضعیت زانو مورد بررسی قرار بگیرد این مطالعات نشان داد که درد زانو در این افراد کاهش پیدا کرده بود و روند فرسایش بافت های زانو پیشرفت زیادی نداشت و در بعضی افراد این روند کاهش پیدا کرده بود. 

زمان مناسب برای درمان به روش پی آر پی

زمانی که بیمار تصمیم می گیرد که درمان درد زانو را با روش پی آر پی انجام دهد باید برای پیدا کردن یکی از پزشکان متخصص تزریق پی آر پی ایران تحقیق کند و در مرحله بعد شما با پزشک مورد اعتماد خود مشورت می کنید تا برای درمان به شما کمک کند و به دلیل اینکه زانو درد به دلایل مختلفی ایجاد می شود بنابراین برای درمان میز باید تمام روش های درمانی مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین روش و موثر ترین روش برای اثر بخشی بهتر انتخاب شود.

بعد از اینکه پزشک معاینات را انجام داد و به تشخیص درست رسید نحوه درمان را مشخص می کند و روش پی آر پی برای درمان بیماریهای: آرتروز درجه 1 تا 3، پارگی در مینیسک زانو درجه 2 و 3، پارگی رباط صلیبی زانو به صورت ناقص و درمان درد زانو افراد جوان مناسب است.

در خصوص زمان شروع مراحل درمانی هم باید گفت که به محض اینکه فرد بیمار درد زانو را متوجه شد و اگر این درد با روش های درمانی مثل فیزیوتراپی و روش های درمانی دیگر از بین نرفت باید برای درمان درد زانو با پی آر پی روی بیاورد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تفاوت روش تزریق PRP با سایر روش ها

یکی از روش هایی که برای درمان درد زانو استفاده می شد تزریق کورتیزان هست و کروتیزان دارویی ضد التهاب است و نمی تواند به طور کامل بیماری را ریشه کن کند و این دارو درد را کاهش می دهد و میزان التهاب را کم می کند اما تزریق PRP به دلیل وجود پروتئین و فاکتور رشد، التهاب ناشی از آرتروز، آسیب های مفصلی، کشیدگی تاندون و دیگر بیماری ها که در قسمت های قبل گفته شده را ترمیم کند.

حتی این روش درمانی می تواند عمل جراحی زانو را برای مدتی به تعویق انداخته و درد زانو را کاهش دهد و یا به طور کامل بهبود ببخشد و در مورد روش درمانی تزریق اسید هیالورونیک نیز مقایسه انجام شده است. ایم مقایسه نشان داده که اثر بخشی تزریق اسید هیالورونیک بعد از 6 ماه با تزریق پی آر پی یکسان بوده است. اما پس از 12 ماه تزریق PRP نتیجه بهتری در بر داشته است.

دکتر ناصح یوسفی

چند تزریق برای درمان آرتروز زانو موثر است؟

وقتی شما اولین تزریق پی آر پی را انجام می دهید متوجه می شوید که درد شما کاهش پیدا کرده و عملکرد زانوی شما بهتر شده پس نیازی به تزریق هایی بعدی ندارید و اما در بعضی مواقع ممکن است با یکبار تزریق، آرتروز زانو درمان نشود و طبق مطالعات انجام شده برای اثر بخشی بهتر این روش درمانی بهتر است 3 تزریق را انجام دهید. این سه تزریق به فاصله هر دو هفته یکبار انجام می شود.

 

تعداد تزریق PRP 

 

نتیجه

درمان بیماری زانو با تزریق پی آر پی یکی از روش های نوین برای درمان زانو درد، آرتروز زانو، کشیدگی تاندون زانو و دیگر بیماری های زانو است و برای استفاده از این روش درمانی می توانید در مراکز پی آر پی ایران و مراکز پی آر پی تهران اقدام کنید. حتما برای درمان خود زمان بگذارید تا بهترین نتیجه را از این روش درمانی زیر نظر پزشک متخصص دریافت کنید.

تزریق PRP ایران نیز مانند دیگر کشورها پیشرفت هایی داشته است و نیازی به مراجعه به خارج از کشور ندارید و حتی می توان گفت تزریق پی آر پی در دیگر شهرهای ایران مانند تزریق پی آر پی تهران عمل می کنند و تفاوتی وجود ندارد و شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی در خصوص انجام این درمان مشاوره دریافت کنید و با دیگر خدمات ما آشنا شوید.

 

 

برای دانلود مقاله درمان زانو درد با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و درمان زانو درد با پی آر پی

 



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

تزریق پی آر پی زانو یکی از روش های درمانی است. این تکنیک درمانی سعی دارد بوسیله خواص طبیعی خون خود بیمار برای درمان فرد استفاده کند. تزریق پی آر پی زانو کمک می کند تا بافت ها، استخوان ها، غضروف ها، تاندون ها و رباط ها ترمیم شوند. در ادامه این مقاله به مراحل این روش درمانی می پردازیم.

مراحل تزریق پی آر پی زانو

این تکنیک درمانی در داخل مطب انجام می شود و مراحل تزریق پی آر پی زانو عبارتست از:

  • گرفتن خون از رگ بازوی بیمار به مقدار 15 تا 50 میلی لیتر 
  • نمونه خون را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند تا پردازش شود.
  • شخص پزشک یا یک تکنسین پلاسمای غنی از پلاکت سانتریفیوژ شده را برای تزریق به زانوی بیمار آماده می کند.
  • محل تزریق توسط مواد ضدعفونی کننده تمیز می شود.
  • قسمتی که قرار است تزریق بر روی آن انجام شود توسط پزشک بی حس می شود.
  • سپس در مرحله بعدی با استفاده از امکانات پزشکی داخل زانو روی مانیتور نمایش داده می شود تا دکتر محل تزریق پی آر پی را ببیند و سپس با سرنگ و سوزن پلاسمای غنی شده را داخل کپسول مفصلی زانو تزریق می کند.
  • آن قسمت از زانو که تزریق انجام شده است را تمیز و سپس بانداژ می کنند.

تزریق پی آر پی زانو ممکن است برای چند روز تورم و درد در پی داشته باشد. 

 

مراقبت های بعد از تزریق پی آر پی زانو 

 

مراقبت های بعد از تزریق

بعد از اینکه تزریق انجام شد پزشک برای شما توصیه هایی را در نظر می گیرد که عبارتست از:

سه روز ابتدایی هر 2 تا 3 ساعت یخ روی محل تزریق گذاشته شود.

از فشار آوردن روی زانویی که تزریق شده پرهیز شود. ممکن است به بیمار توصیه شود برای راه رفتن از عصا استفاده کند.

از تجویز دارو توسط خود بیمار پرهیز شود و از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید، در صورت صلاحدید پزشک دارو برای بیمار تجویز می شود.

ویزیت های بعدی دکتر را فراموش نکنید و  حتما انجام دهید.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

 

خطرات تزریق PRP

بعد از تزریق PRP ممکن است محل تزریق عفونت کند و مقداری درد در محل تزریق باشد. در تزریق پی آر پی از خون خود بیمار استفاده می شود و به همین دلیل واکنش های آلرژیک کمتر بوجود می آید. همچنین در خصوص سیستم ایمنی بدن نیز خطراتی بوجود نمی آید. عوارض تزریق پی آر پی زانو کم و نادر است.

 

پی آر پی زانو پی آر پی ایران 

 

آماده کردن پی آر پی برای تزریق

برای اینکه ماده پی آر پی برای تزریق آماده شود خونی که از بیمار گرفته شده را داخل دستگاه سانتریفیوژ می گذارند تا با چرخش اجزای خون از هم جدا شود. گلبول های قرمز که تقریبا نصف خون را تشکیل می دهند به قسمت زیرین ویال می روند. کمتر از یک درصد خونی که در دستگاه سانتریفیوژ چرخیده را گلبول های سفید و پلاکت ها تشکیل می دهند. پلاسمای غلیظ شده نیز قسمت بالایی را تشکیل می دهد. زمانی که خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار می گیرد سرعت و زمان را مشخص می کنند تا طی این زمانبندی و میزان سرعت، پی آر پی تولید شود. میزان سرعت و زمان این عمل نقش مهمی در ترکیب پی آر پی دارد. اینکه مقدار سرعت و زمان این فرآیند چقدر باید باشد تا نتیجه بهتری در تزریق زانو داشته باشد هنوز مشخص نیست.

دکتر ناصح یوسفی

میزان غلظت پلاکت ها

خون در هر میکرولیتر خود 150000 تا 450000 پلاکت دارد. غلظت پلاکت ها در پلاسمای غنی از پلاکت متفاوت است و ممکن است بین 2.5 تا 9 برابر باشد. مقدار غلظت پلاکت به مقدار خون گرفته شده، خون فرد، سرعت چرخش و مدت زمان سانتریفیوژ و سایر روش های تولید بستگی دارد. به طور منطقی اگر مقدار غلظت پلاکت ها بالا باشد نتیجه بهتری نسبت به زمانی که غلظت پلاکت ها پائین باشد دارد ولی نمی توان گفت این موضوع قطعی است. برای اینکه در خصوص مقدار غلظت مفید به نتیجه برسیم باید تحقیق بیشتری انجام شود.

 

مراحل آمادگی برای تزریق

قبل از اینکه تزریق انجام شود پزشک برای بیمار توصیه هایی دارد. پزشک به بیمار توصیه می کند تا در همان روز تزریق به مقدار 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشد. ده روز قبل از تزریق، بیمار باید مصرف داروهایی که بر روی پلاکت تاثیر می گذارند را متوقف کند، داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن. حتی توصیه می شود تا چند هفته بعد از آخرین تزریق این داروها نباید مصرف شود.

 

فواید تزریق PRP زانو

به دلیل اینکه پی آر پی از خون شخص بیمار گرفته می شود خطرات کمی دارد و این روش درمانی طبیعی محسوب می شود اما دیگر فواید:

درمان پی آر پی برای اشخاصی که در ورزش دچار آسیب دیگی شدند موثر است و در بهبود آسیب دیدگی به این اشخاص کمک می کند.

اشخاصی که آرتروز زانو دارند نیز می توانند از این روش درمانی برای بهبود درد خود استفاده کنند.

پی آر پی به دلیل اینکه فاکتور رشد دارد می تواند به بازیابی غلظت اسید هیالورونیک داخل زانو کمک کند. به همین دلیل باعث می شود روند بیماری متوقف شود.

این روش درمانی درد را کنترل می کند و تورم و التهاب را نیز کاهش می دهد.

تزریق پی آر پی بسیار ساده است و می تواند عمل جراحی زانو را به تعویق اندازد. تزریق پی آر پی زانو داخل مطب انجام می شود و نیازی به جراحی ندارد.

 

نتیجه

تزریق پی آر پی زانو یکی از روش های موثر برای درمان زانو درد به شمار می رود. بنابراین زمانی که تصمیم به درمان توسط این روش را می گیرید حتما در مورد پزشک متخصص این حوزه خوب تحقیق کنید تا بیماری شما به بهترین نحو درمان شود. فرآیند درمان خود را می توانید در بهترین مراکز تزریق پی آر پی ایران انجام دهید یا حتی اگر در تهران ساکن هستید در بهترین مراکز تزریق پی آر پی تهران. پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز پی آر پی ایران به شمار می رود و شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی دکتر یوسفی از نحوه عملکرد ما اطمینان پیدا کنید. همچنین شما می تواند در داخل مقالات می توانید فیلم تزریق پی آر پی زانو را تماشا کنید

 

برای دانلود مقاله تزریق پی آر پی زانو روی لینک کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و تزریق پی آر پی زانو



:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dryousefi

پی آر پی زانو یکی از روش های جدید برای رفع درد زانو می باشد. این تکنیک درمانی یکی از تکنیک های مفید و موثر به شمار می آید که امروزه به کار برده می شود. پی آر پی زانو در ایران نیز انجام می شود و شما می توانید با مراجعه به متخصص تزریق پی آر پی این عمل را انجام دهید.

???? پی آر پی زانو

این تکنیک درمانی جدید برای بهبود آسیب های زانو مناسب است. مقادیر بسیار زیادی پلاکت در داخل پی آر پی وجود دارد که این پلاکت ها بخشی از خون به شمار می روند و دارای فاکتور رشد و پروتئین هستند. موادی که در پی آر پی وجود دارد باعث می شود تا بافت آسیب دیده ترمیم و بازسازی شود، عملکرد مفاصل بهبود پیدا کند و شدت درد در محل آسیب نیز کاهش می یابد. پلاکت هایی که استفاده می شود از خون شخص بیمار گرفته می شود و دوباره به ایشان تزریق خواهد شد. بدین صورت این تکنیک درمانی بدون انتقال بیماری است و راهی کاملا ایمن محسوب می شود. 

 

پی آر پی زانو تهران 

در خصوص اینکه چه اشخاصی می توانند این عمل را انجام دهند یا خیر نمی توان به قطعیت مطلبی را بیان کرد. اما برای درمان از طریق این روش ملاحظاتی را باید در نظر گرفت که در ذیل به آنها اشاره شده است:

???? سن: در مورد این موضوع باید گفت که هر کس با هر شرایط سنی می تواند تزریق پی آر پی را انجام دهد.

???? سلامتی: اشخاصی که از سلامتی بالایی برخوردارند می توانند از این روش درمانی بهترین نتیجه را بگیرند.

???? وضعیت خون: گروه خونی شخص بیمار برای انجام این عمل مهم نیست. اما پلاکت های خون شخص باید در حد نرمال باشد و اگر نبود باید معایناتی توسط متخصص بر روی بیمار انجام شود. 

 

بیشتر بدانید:  همه چیز در مورد اوزون تراپی

 

???? چگونگی عمل پی آر پی زانو

تزریق prp زانو به این صورت است است که ابتدا از فرد بیمار مقداری خون گرفته می شود. خون را داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند. نمونه خون در دستگاه با سرعت بالا به گردش در می آید تا پلاکت ها از سایر سلول های خون جدا شود. در مرحله بعد پلاسمای غنی شده از خون که دارای فاکتور رشد است را به داخل زانو تزریق می شود تا درد زانو و آسیب دیدگی های بوجود آمده درمان شود. میزان تزریق پلاسمای غنی شده به مقدار آسیب و درد بستگی دارد.  

 

پی آر پی ایران

 

???? عوارض تزریق پی آر پی زانو

بعد از اینکه تزریق بر روی فرد بیمار انجام شد در محل تزریق prp عوارضی را در بر خواهد داشت که در ادامه به آنها می پردازیم. این عوارض احتمالی شامل آسیب به بافت، آسیب به اعصاب اطراف محل تزریق، عفونت و درد شدید در محل تزریق می شود. اگر تزریق پی آر پی توسط متخصص کاربلد انجام شود عوارض کمتری دارد بنابراین قبل از انجام پی آر پی حتما به  یکی از بهترین متخصص های  پی آر پی ایران مراجعه کنید.

دکتر ناصح یوسفی

???? پی آر پی

پلاسمای مملو از پلاکت یا پی آر پی موادی است از اجزای اصلی خون و پروتئین های این ماده از رشد سلولی پشتیبانی می کند. دانشمندان و محققین با استفاده از روش های علمی و پزشکی پلاسما را از خون جدا می کنند و  آن را غلیظ  کرده به این صورت پی آر پی را تولید می کنند. زمانی که پی آر پی تزریق می شود این ماده باعث می شود سلول های جدید و سالم رشد کنند و همین امر باعث بهبودی خواهد شد. این روش درمانی یکی از روش های موثر و مفید برای جلوگیری از درد زانو است.

 

پی آر پی زانو چیست؟ 

 

???? کاربرد پی آر پی

دانشمندان برای پیدا کردن دیگر فواید پی آر پی هنوز در حال جستجو تحقیق هستند. یکی از کاربردهای موثر آن که به نتیجه هم رسیده پی آر پی زانو است. این روش برای درمان درد زانو و همچنین به تعویق انداختن عمل جراحی زانو مفید است و اثر بخشی بالایی دارد. از این روش درمانی برای کمک به کسانی که دچار التهاب در مفصل زانو شدند، آرتروز زانو دارند، اشخاصی که تاندون زانوی آنها کشیده شده و  یا آسیب دیده، زانو دچار ناپایداری و کشیدگی شده استفاده می شود.  از این روش درمانی برای درمان دیگر مفاصل نیز استفاده می شود که عبارتست از:

  • سندروم تونل کارپال
  • صدمات رباط صلیبی قدامی
  • آسیب ها و درد در ناحیه گردن و کمر
  • درد مزمن در مفاصل
  • درمان انواع بیماری های اسکلتی-عضلانی
  • فشار و پارگی روتاتورکاف
  • درمان آرتروز در مفاصل مختلف
  • تاندونیت و پیچ خوردگی رباط
  • آرنج تنیس(تاندونوز)
  • کشیدگی های عضلانی
  • بی ثباتی مفاصل مختلف
  • آسیب دیدگی در مفصل شانه، آرنج و دیگر مفاصل

 

???? چه کسانی می توانند عمل پی آر پی را انجام دهند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هنوز محققین و دانشمندان در حال جستجو و تحقیق هستند. ولی در حال حاضر این روش برای کسانی که درد را با استراحت و فیزیوتراپی نتوانستد درمان کنند قابل استفاده است. افرادی که می خواهند عمل جراحی را به تعویق بیندازند هم می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. پی آر پی برای جوانانی که در ابتدای راه بیمار هستند نیست مناسب است.

 

◀️ نتیجه

قیمت پی آر پی زانو به شرایط فرد بیمار و میزان آسیب ایشان بستگی دارد و نمی توان قیمت پی آر پی زانو را به طور مشخص عنوان کرد. با توجه به نکاتی که در داخل مقاله ذکر شد در انتها باید حتما به این نکته اشاره شود که قبل از انجام تزریق پی آر پی حتما خوب تحقیق کنید تا این تزریق را نزد یکی از بهترین متخصصین prp ایران انجام دهید تا از عوارض و دردسرهای احتمالی بعد از آن پیشگیری کنید همانطور که می دانید همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. متخصصین پی آر پی تهران و یا هر شهر دیگر نیز باید مورد اعتماد شما باشند تا درمانی با کمترین عوارض و عواقب برای شما انجام شود. مرکزهای پی آر پی تهران مانند پی آر پی و اوزون تراپی دکتر ناصح یوسفی آماده مشاوره و خدمت رسانی به مردم هستند.

برای دانلود مقاله پی آر پی زانو چیست؟ روی لینک کلیک کنید.

 

 

منبع:سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و پی آر پی زانو چیست؟

 

 



:: برچسب‌ها: پی آر پی زانو ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1402 | نظرات ()